Temaflytt
// Kategori: Om bloggtjänsten
 

Som några har märkt har vi gjort några förändringar i bloggteman för alla användare. Vissa av våra allra äldsta bloggmallar har vi kasserat, då koderna inte längre fungerar som de ska – men självklart kan du som har en äldre mall fortfarande använda den. Istället har vi utvecklat våra fyra mest populära mallar så att du nu kan skapa en blogg efter eget tycke och smak i designeditorn. Allt eftersom att vi har städat upp i bloggmallskoderna kommer vi även att lägga tillbaka fler av gratisteman – med designeditor! Dessutom har du även möjlighet att skapa ett alldeles eget tema genom ”Egen mall” där vi lagt upp grundkoderna, men det är upp till dig att göra mallen till något alldeles extra. Det gamla designverktyget är nu även borttagen och ersatt med designeditorn.

Hoppas ni kommer tycka om våra förbättringar, vi arbetar kontinuerligt med att förbättra användarvänligheten på Blogg.se

Kommentarer (82)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer

#1 Tilda:

Jag hatar den. Jag kan inte komma åt min stilmall då min design är gjord utifrån gamla teman och dessutom missvisar designeditor väldigt brutalt. Man får gissa och spara, göra om, spara, göra om, spara osv. för på förhandsvisningen ser man inte hur designen ser ut live. Jag hoppas att ni tar tillbaka det gamla designverktyget för om detta blir kvar lämnar jag bloggvärlden i alla fall!

MVH Tilda

#2 Matilda:

Jag tycker inte alls om den. Den är jättekrånglig och inte alls bra. Tycker ni ska ta in det gamla sättet som fanns innan för då var det mycket lättare. Om det förblir så här byter jag nog bloggportal.

#3 maria:

helt sinnessjukt svårt, har suttit i över en timma nu bara för att försöka få in en egen header i den storleken jag vill ha det.. byt tillbaka!!

#4 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Det var bättre för, mycket bättre för. Nu är det på tok för komplicerat och kör man men en gratismall så visars ju inte bloggen rätt i förhandsvisningen bredvid designeditorn. Utan man måste trycka på förhandsvisa knappen och kolla på den i ett nytt fönster.

#5 Linnéa:

Den nya design editorn suger. Det är alldeles för komplicerat och de designer som jag har arbetat med i flera veckor är nu förstörda tackvarde er. Jag har tappat all lust att göra designer nu :( Ge tillbaka den gammal versionen NU!

#6 Emma Milosson:

STORT MINUS! gillar inte alls att bara designeditiorn finns kvar, då jag inte ser min design på "förhandsvisning" helt, totalt värdelöst när man precis lärt sig. FIXA TILLBAKA DETTA TACK

Jag hatar den. Det var mycket bättre innan. Den visas fel i fönstret som dessutom tar upp halva skärmen. Det är inte såhär vi vill ha det! Förstår inte varför ni kunde inte bara ha kvar den gamla editorn också för dom som vill ha.. utveckla den nya hur mycket ni vill men lämna kvar den gamla! Det lär bli många som lämnar bloggportalen på grund av detta om ni inte ändrar tillbaka.

#8 Anonym:

Sämsta ändringen någonsin. Jag och säkert många med mig byter garanterat portal snart om det inte ska fungera som det ska. Inga av mina uppdateringar sparas och hela sidan hackar pga uppdateringen. Nej usch och fy vad missnöjd jag är med detta.

#9 Mikaela:

Jag tycker inte alls om att ni har tagit bort "Design" och enbart har Designeditor. Kan inte justera min stilmall. Ta tillbaka Design, det är många som kommer att klaga och lämna blogg.se, Tyvärr!

#10 Anne:

Det här är helt värdelöst! Bloggarna funkar ju inte om man läser på mobil eller surfplatta. Hela sidomenyn är ju borttagen så man inte kommer åt arkiv och kategorier. Sökfunktionen försvinner också i och med det. Nu kommer alla bloggar behöva se likadana ut eftersom det är sjukt svårt att ändra på designen. Nä, riktigt dålig "förbättring".. Nån där ute som vet hur man exporterar hela bloggen till nån annan plattform???

#11 Emma:

Ja, men nu har jag svaret på min fråga. Men jag tycker inte alls om den, jag kan inte alls redigera min blogg nu och jag blir ledsen faktiskt. Har slitit hårt på den och nu så kan jag inte göra något annat än att börja om. Blir besviken, säger som Tilda att jag hoppas ni tar tillbaka det gamla designverktyget.

/ Emma

#12 Lisa:

Det har blivit lite krångligt för alla utan PRO men ofta tar det ett tag innan man vänjer sig. Så är det ju dessvärre med allt. Däremot tycker jag det är konstigt att teman i sig inte fungerar. Jag har PRO och trots det funkar inte delningsknappar som de ska i temat. Har varit i kontakt med er ett antal gånger och fick idag mejl om att det funkar. Dessvärre så är det nu istället twitterdelningen som inte funkar. Det blir bara text och ingen länk vilket leder till att ingen tar sig in. Jag håller med många andra, mycket på sidan (även Tipsa blogg.se som inte verkar vara rätt gjort eftersom det i princip alltid är samma bloggar som syns, kan man inte ge lite fler bloggar chansen?) som gör att vi är många som funderar på att byta bloggportal. Säger absolut inget av det här för att vara taskig och förstår att det kan dyka upp mycket problem men kanske ska ni anställa fler då, tror som sagt annars att många bloggare byter portal inom kort. Jag tycker dock väldigt bra om nya designverktyget! Stor tumme upp där!

#13 Viveka Andersson:

Jaha hoppas ni fixar det snart

#14 Oscar Hallström:

Finns inget bra att säga om det här, det suger totalt..

#15 therese:

men seriöst!!!!!!
Skit dåligt!!!!!
Gå tillbaka som det var!

#16 Tilda W:

Jag hatar också den, den är helt värdelös!!! Jag har använt blogg.se hur länge som helst, och det har alltid varit så enkelt att redigera och göra snygga designer, men nu är det skitsvårt och det suger verkligen!! Jag kan inte göra det jag vill och nu är jag fast med min gamla design, jag vill inte ha några av era "standarddesigner"!! Ta tillbaka den gamla stilmallen och alla de gamla teman, annars kommer jag lämna blogg.se, tillsammans med resten av era användare! Ni har bara fått negativ respons på denna förändring så ni borde fatta att den är helt totalt urdålig.

#17 Alice:

gillar det inte, allt blev bara så mycket krångligare!!!

#18 Julia:

Mycket krångligare, gillar det förra bättre.

#19 Sandra:

Hemsk. Jag hatar den!
Jag kan inte över huvudtaget ändra mallen som jag har med andra html-koder. Jag vill kunna lägga in en EGEN bild bakgrund, en EGEN header. Men det funkar bara inte.
Tillbaka som det var tack!

#20 Thea:

Hej! Igår när jag skulle in på min blogg såg jag att ni hade uppdaterat själva " blogg.se ", jag tyckte det va as bra i början, men sen såg jag att det mesta man kunde göra var för pro medlemmar. Det tycker jag ni ska ta bort när man tex ska byta bild i headern, annars får ni gärna byta tillbaka för just nu fattar jag ingenting.. Tumme ner från mig

#21 Jessica:

Alltså vad är det här?!?! Ingenting funkar ju. Det suger! Byt tillbaka till den gamla, där fattade man åtminstone vad man skulle göra, nu sitter man bara som ett fån och stirrar på skärmen. Gör något åt det, alla verkar missnöjda...

#22 ANONYM:

VILL HA TILLBAKA DE GAMLA TEMANA. ÅHHHH

#23 Elin:

Snälla ta tillbaka fashion!!!!!

#24 V:

Usch fyfn ändra tillbaka!!!! Ett stort minus ;_;

#25 Filippa:

Snälla ta tillbaka LOVE-temat! Det är alltid det temat jag använder i grunden till mina designer, och jag orkar inte sitta och klistra in koderna, som jag har sparat i ett word-dokument, varje gång jag ska göra en ny design. Jag tror att det skulle underlätta för många, och inte bara för mig. SNÄLLA!

#26 Lollo:

Jag tycker att förra designverktyget var mycket bättre. I det nya kommer man inte åt sin stilmall, kodmallen för övriga sidor förutom startsidan, det finns ingen spara eller förhandsgranska knapp, och allt blev väldigt litet. Skulle ni inte kunna ha kvar det gammla men ändå fortsätta med det nya eftersom många verkar ha problem med det nya, så man kan välja vilket man vill använda? Och ärligt talat förstår jag inte syftet med det nya designverktyget för oss som inte är PRO medlemmar, det finns ju inget man kan göra som man inte kunde i det förra, snarare tvärt om.

#27 Jag:

Nej, nej, nej, nej!!! Vill byta bloggportal nu, detta är kaos. Har nyss börjat blogga igen och fattar inte hur man lägger in en header. Bara komplicerat!!! Tyvärr, STORT MINUS

#28 Mona:

Jätte besviken och tycker precis som alla andra att denna förändring är ett minus!! Det var mycket tydligare förr och fler valmöjligheter, nu känns det som att jag är tvungen att ha en och samma design som alla andra nya kommer att ha. Mycket färre valmöjligheter i editorn, annars tvungen att ha pro- Jätte dåligt!! Jag som sett fram emot en ny blogg och massa idéer på min nya bloggdesign! :-(
Hoppas verkligen att ni återställer stilmallen....

#29 Linnea :

Men herregud, varför har ni tagit bort stilmallen???? Blir så himla ledsen, har haft samma bas i min design sen jag började 2010, sen har jag bara ändrat och lagt till och jobbat på min design under åren. Men nu måste jag alltså börja om från början bara för att kunna göra något så simpelt som att byta bakgrund? Jag förstår om ni vill lägga till det här lite enklare alternativet, men helt seriöst? Lägg till det bara då, ta inte bort det verktyg där den design jag har byggt under 3 år finns.

#30 Anonym:

HATAR DEN

#31 Sandra D:

Nej, tycker inte alls om den. Jätte krånlig och går inte lägga in en header! Byt tillbaka

#32 J:

Gillar inte alls den nya... Fattar absolut ingenting och NI MÅSTE ändra tillbaka till den nya annars byter jag bloggportal..

#33 Jelena Agartz:

* MENAR DEN GAMLA !! inte den nya..

#34 snälla:

BYTA TILLBAKA SNÄLLA, DETTA ÄR VEEEEERKLIGEN INGEN FÖRBÄTTRNING. SUGER ATT MAN MÅSTE VARA 'PRO' FÖR ATT GÖRA ALLTING OCKSÅ. DISSSSSSSS

#35 A:

Ändra tillbaka blogg.se nu! Enda anledningen till att jag ville blogga på blogg.se var ju att designen var så enkel. Och nu har ni totalförstört den. Tack så jävla mycket för det då.

En förbannad tjej

#36 Agnes:

Vedervärdigt! Vilken skit! Att bara ändra header fungerar ju inte? Och nu ska det kosta pengar för att ändra designen!? För oss som INTE har Pro då? Om ni inte byter tillbaks blir det byte av bloggportal som gäller, för mig och säkert för många många andra. Missnöjd som fan.

#37 Miranda:

Jag förstår inte hur man hittar kodmallar, någon som vet?

#38 Cyber- life with autism and art:

Tycker det var bättre förut! :(
Vill ha tillbaks dom gamla tema-designerna.

#39 Emilia:

Jag förstår ingenting, hatar den.

#40 Amanda:

Nej fy, den här uppdateringen är den dåligaste ni haft. (så länge som jag bloggat)
Jag förstår mig inte på hur man ska göra för att byta header. Jag försöker och försöker. Men headern kommer aldrig upp på bloggen när jag sparat.

Den förra uppdateringen var mycket bättre och enklare att förstå. Jag vill så gärna byta design, men vet inte hur man gör. Snart blir det väll så att folk börjar byta bloggportal, bara för att de inte vet hur man ändrar design.. Tråkigt nog, men sant.

Så jag ber er snälla, byt tillbaka. Tack för mig.

#41 a:

Anledningen till att jag bloggat här är att jag älskat "redigeringsprogrammet" och man har alltid fått sin blogg att se ut precis som man velat. Nu är det förstört så nu blir det att flytta till devote!

#42 martina:

Fy vad dåligt, jag är ingen expert på att göra koder, men det gick bra med det förra systemet men nu fattar jag inte ett skit. Snälla, ta tillbaka det gamla. Jag fattar ingenting, jag vill bara byta text på inläggen men det går fan inte för det är så jävla komplicerat :(

#43 Annie:

Det här nya är verkligen totalt värdelöst. Hatar det. Förstår ingenting, allt är otydligt. Sidan är jätteliten för att det ska rymmas både en förhandsvisning av bloggen bredvid + mallen? Och typsnittet är otydligt, bakgrunden är otydlig, texterna har olika färger och man KAN INTE ENS byta tillbaka till det gamla? Det här är verkligen riktigt, riktigt dåligt och jag kommer aldrig någonsin vilja designa igen. Har god lust att byta bloggportal. Om ni nu ska ändra och hålla på kan ni ju åtminstone ha som alternativ att byta tillbaka till det gamla systemet? När i princip INGEN tycker att det är bra heller undrar man ju varför ni har kvar det? Stor tumme ner! Riktigt, riktigt dåligt.

#44 Cornelia:

NI BARA SUMPAR FÖR ER SJÄLVA BLOGG.SE! VAR JAG ÄN LÄSER SÄGER ALLA ATT DOM GILLAR BLOGG.SE FÖR ATT MAN KAN GÖRA EN DESIGN EXAKT SÅ SOM MAN VILL HA DEN MED HTML-KODNING!

NU NÄR MAN INTE KAN GÖRA DET LÄNGRE KOMMER DET NOG INTE DRÖJA LÄNGE INNAN NI INTE ÄR SVERIGES STÖRSTA PORTAL LÄNGRE... Nån som håller med?

#45 Yenline:

ÄNDRA SNÄLLA SOM DET VAR INNAN, HATAR VERKLIGEN DENNA! JAG HAR PRECIS LÄRT MIG EN MASSA OCH NU SKA NI ÄNDRA OCH GÖRA DET MER KOMPLICERAD FÖR OSS!....

#46 Milla:

Jag fattar ingenting av de där förbättringarna. Hur ändrar man egentligen bakgrundsbild/header i gratisdesignerna?

Har provat och testat och slitit mitt hår...

Fames.se tar säkert emot era bloggare med!

#47 Mathilda:

BLIR SÅ FÖRBANNAD! Har suttit jättelänge nu och försökt med nya design verktyget. Fattar ingenting och får ingenting att funka. Man kan ju inte ens se sin stilmall? BYT TILLBAKA annars byter jag bloggportal och vet nog många som kommer göra det..

#48 Johanna:

Jag vill ha tillbaka de gamla kodmallarna osv! med detta går det inte ens att ändra header om man inte har PRO. Så sjukt dåligt är detta, man kan inte göra någonting och allt man gör blir bara fel. Detta kommer ni förlora många bloggare på, inklusive mig.

#49 Anonym:

för ett tag sen flyttade jag min blogg härifrån till nattstad för att jag ville testa något nytt. men då insåg jag att det var så mycket enklare att fixa designen på blogg.se, problemet är bara att när jag nu tänkte flytta tillbaks så har ni rört ihop allt så att man inte kan göra någonting längre! Med andra ord, min kväll spenderas på att byta bloggportal.

#50 Anonym:

värdelöst

#51 Patricia:

Den suger. Byter ni inte tillbaka till den gamla så kan jag lova er att många kommer sluta använda blogg.se :P

#52 anna:

Nej jag tycker det här är riktigt DÅLIGT! Den nya designen är verkligen dålig och man kan inte ens få ha det gamla desigkoderna! Jag tycker verkligen att ni borde fixa så att man kan välja ett gammalt tema så man får de standard stilmallen och html koderna för de nya är helt knäppa.

#53 Josefine:

Byt tillbaka. Det här begränsar oss som tycker om att göra egna designer hur mycket som helst!

Jag kommer antagligen sluta blogga här om ni inte tar tillbaka den gamla funktionen. Designeditorn tillåter oss ju inte att göra om ens hälften så mycket som man kunde göra i den vanliga med text....

#54 Isabelle Olofsson:

Vad är det här??!??! "Entry headers" finns inte med under "stilmall" Hur ska jag kunna designa om mina menyer, rubriker osv osv om det inte finns med under stilmallen?!!?? HJÄLP

#55 rebecka:

förlåt, men det suger. den är helt ripp-offad tumblrs designverktyg, som är gjord för bloggar med helt andra typer av designer är blogg.se.
saknar stilmallarna osv.

#56 Ida:

Hej! Tycker inte alls om det nya designeditor då det inte alls blir som jag vill. Och sen är det riktigt dåligt att det inte finns några helt gratis designer alls, utan att behöva köpa med poäng. Det är nog det sämsta som jag skulle kunna komma på att ni skulle göra.

#57 julia:

Försöker göra en ny design till min blogg, men tackvare den nya design editorn går det ju knappt ändra sina gamla design alls. TA TILLBAKA STILMALLEN!! Design editorn funkar dåligt, är för komplicerad och begränsar!

Ändras det inte tillbaka byter jag nog till DEVOTE!:/
Hejdå blogg.se.......

#58 Anonym:

Jag hatar designeditorn. Funkar inte alls:/ BYT TILLBAKA!!! eller gör iaf så att man kan välja om man vill använda sig av design editorn eller av det gamla!

Snälla byt tillbaka, annars lämnar jag nog blogg.se :(

#59 hejdå blogg.se:

Förslag på vilken bloggportal man ska byta till?

#60 angelica:

helt sjukt värdelöst, helt plötsligt kan man inte få det som man vill som det alltid gått med stilmall & kodmall.. vore ju guld om ni kunde ha kvar det gamla systemet så att man fick välja iallafall, blir nog tyvärr byte av bloggportal för mig med då det förra var det som var så himla bra med blogg.se ..

#61 UOYKCUF:

- "Hoppas ni kommer tycka om våra förbättringar"??? Neeej vi hatar era "förbättringar"!!!!

Ahhh, jag kan ju inte se hela designen när jag trycker på "förhandsvisa", och då kan jag ju inte göra en design!! Hur tänker ni!? Byt tillbaka NU

#62 Robin:

Någon som vet en bra bloggportal där man kan göra en personlig blogg?
Alltså inte förinställd stilmall utan jag vill kunna göra den som jag vill ha den.

MVH // Robin

#63 ARG!:

Ni är så himla taskiga som ändrar om hela äckelsystemet nu! Byt tillbaka annars kommer nog 60% av era användare bytta portal.

#64 Emelie:

Jag har nyss bytt till ett av era gratisteman men det funkar skitdåligt! Jag har försökt att byta bilder i temat i två timmar nu.. Men det hakar upp sig hela tiden så jag kan inte välja bilder från min dator... Jag har lyckats bytt två bilder, men det går inte att byta de andra... Väldigt irriterande!

#65 leonor broberg:

DEN HÄR SÅ SÅÅÅÅ DÅLIG! ÅH!

#66 Malin:

Nej, usch nej. Gillar inte alls det nya bloggverktyget. Det värsta är att nästan allt som "designa din blogg" försökt lära bloggare om kodning är käpprätt åt helvetet nu, när mycket i koden är förändrat. Tycker riktigt synd om sådana som suttit och lärt sig massor, för att sedan handikappat ska behöva börja använda sig av bloggverktyget, där man är tvingad att använda de få inställningar som finns. Bloggarna blir inte längre lika unika som förut.
Min syster ringer stup i kvarten och gnäller över att jag måste hjälpa henne, när jag plötsligt knappt förstår något själv.

Att "stilmallen" inte innehåller hela CSS:en gör mig förbannad. I alla fall den borde folk få peta på. Men inte längre när den är importerad från en oföränderlig fil. Dock lyckades jag ladda ner den och copy/paste in allt innehåll i stilmallen.

Men herrejösses. Jag som förut tyckte att blogg.se var ett riktigt enkelt och bra bloggverktyg med 1000 möjligheter. Nu är det ett dåligt bloggverktyg med ca 10 möjligheter.

Wordpress är till och med enklare.

#67 Amanda Pettersson :

Fattar inget av de nya koderna, allt är helt annorlunda. Saknar det gamla då man åtminstone kunde förstå lite tack vare olika hemsidor, nu är det typ kört.

#68 Elisabet :):

Hej! Jag använder stilmall "Tabula Rasa" och är nöjd med den, men har ett önskemål. Kan ni inte lägga till rubriken "Senaste inlägg"? Det skulle öka läsvärdet. Faktum är att det är få av stilmallarna som har den funktionen...

#69 Sandra:

Går det ändra tillbaka till som det var förut?! Fattar ingenting av det nya sättet med stilmallarna och det, hittar inte ens mina gamla koder där, om det inte går så får jag lov att byta bloggportal........

#70 Henry Yang:

Hejsan Blogg.se, Jag har använt blogg.se innan men nu har jag återvänt för att börja igen.

Jag kan förstå att många här inte är så nöjda med era ändringar o.s.v. Men jag tycker personligen att de är bra. Mkt av html koderna bl.a. har blivit snyggare och lättare att läsa enligt mig. Om man kan lite mer CSS än vad "Vanliga bloggaren" kan så tycker jag ändå att denna sida har den bästa design möjligheterna som finns.

#71 Amanda:

jag HATAR det !! Jag tycker att ni omedelbart ska byta tillbaka, som ni ser är det många som inte gillar det nya. Det är alldeles för svårt att göra en egen bloggdesign. Lägg in mer grundkoder i den "egna mallen", det blir mycket enklare. Det är bara de som är extremt erfarna av html koder som kan använda det nu. BYT GENAST INNAN JAG BYTER BLOGGPORTAL!!

#72 Amanda:

Nää.. jag orkar inte. Allt som jag har lärt mig via designadinblogg.se, genom de åren jag bloggat är, är helt och hållet borta. Jag som började kunna göra mina egna designs precis kan inte göra det längre. Lägg till hela CSS-koderna i mallarna och låt bloggarna redigera i stilmallarna som de vill, grrrrrrrr……………….

#73 Vilma:

Nä, byt tillbaka! Ni har tappat sjukt många användare! Lyssna nu på oss och byt till den gamla! Snälla! Vill så gärna blogga här men nu går det inte längre...tackochhej

#74 Gina:

Tycker dom nya temana är jätte fina! Men föredrar det gamla sättet att koda.

#75 Natalie Namnam:

jag är otroligt irriterad på denhär förändringen! alternativet som fanns förr borde iaf finnas kvar? sjukt svårt att göra en egen design.

#76 Lovisa :

Åh vad trist!

#77 Lovisa:

SnällasnällaSNÄLLA byt tillbaka! Ni ser ju hur många som är missnöjda med det nya. Om ni nu envisas med att ha denna nya typ av design och redigeringssätt kan ni väl åtminstone lägga upp en guide för hur man ändrar de simlpaste sakerna, som header och bakgrund? Går inte ens att förstå hur man lägger in en egen header om man t.ex har valt temat "dotty". Om jag inte vill ha alla småbilder, utan en stor? HUR GÖR MAN? Sedan ni ändrade detta har jag totalt slutat blogga. Hoppas ni kan se statistik på något sett, och se hur många "bloggare" ni tappar. Det lär vara en hel del.

Supertrist verkligen. Hoppas ni tänker om!

/Lovisa

#78 Ida Karlsson:

Tycker inte om det! Kan inte komma åt min stilmall och ändra.

vill ha tillbaka gamla designverktygen

#79 Lilly:

Jag tycker inte alls om detta. Jag vill ha fashionmallen, men nu tack vare att ni har tagit bort alla koderna så kan jag inte göra den personlig längre alls. :( Jättetråkigt!

#80 klara:

Jag HATAR den nya uppdateringen, man kan inte ens komma åt koderna på stilmall längre! Det SUGER!!!!

#81 klara:

Jag HATAR den nya uppdateringen, man kan inte ens komma åt koderna på stilmall längre! Det SUGER!!!!

#82 En arg bloggare som brukade älska blogg.se:

Ja fyfan det har blivit så dåligt... man hade så mycket kontroll att kunna vara kreativ själv förr. Nu kan man inte ens fixa i kategorisidor eller arkivsidorna för det inte finns någon kod tillgänglig. Usch