Veckans Blogg: Linda Blom
// Kategori: Veckans Blogg
Denna vecka pratar vi med Linda Blom, hon bor i Karlstad med fästmannen Jimmy, dottern Selma och chihuahuatjejerna Tyra & Polly. Denna härliga tjej har bloggat sedan Lunarstorm-tiden, har skrivit personliga inlägg om svårigheterna att bli gravid på grund av sjukdomen PCO och Linda har 35 (!!!) i skor. Det plus ganska mycket mer får vi svar på här nedan. 
 
 
Tjena hej Linda. När började du att blogga? 
– Egentligen började jag redan på Lunarstorm-tiden med ”dagboken” där, behovet och stimulansen av att skriva har alltid funnits inom mig. När jag sedan gick på gymnasiet 2005-2006 någonstans så startade jag min allra första blogg här på blogg.se. Där skrev jag oregelbundet och personligt, men när jag sedan insåg att jisses, det här är ju riktigt roligt – så startade jag bloggen jag driver än i dag år 2007.
 
Vad är det roligaste med att blogga?
– Det är så svårt att säga, för det är så mycket med bloggandet som är roligt. Givetvis älskar jag fotograferandet och utformingen av själva blogginlägget. Jag älskar även möjligheten att kunna se tillbaka i arkivet vad man gjorde den eller den dagen. Men sedan är ju så himla roligt att få höra från de som läser min blogg i form av kommentarer.
 
Lindas fina dotter Selma. 
 
Vad är det sämsta med att blogga?
– Utan tvekan näthatet! Jag har varit fruktansvärt utsatt av just näthat och kränkningar och jag vet inte hur jag ska förklara hur illa jag tycker detta behovet av att trycka ned andra människor är.
 
Du har blivit utsatt för en del negativitet på grund av bloggen, hur hanterar du det?
– Många gånger beror det på ”allmäntillståndet”. Är jag trött och sliten en dag, så är det givetvis klart att jag tar mer illa upp. Sedan beror det såklart på vad som står också, är det en anonym människa som bara vill berätta för mig hur ful den personen tycker att jag är så rycker jag mest på axlarna och går vidare. Jag har lärt mig att ta sådana påhopp. Men är det djupare grejer eller påhopp om min familj kan jag bli både arg och ledsen. Ibland kan jag känna ett behov av att ”visa upp” vissa anonyma kommentarer för att klargöra att det här med näthat aldrig är okej, jag har noll tolerans mot det och kommer aldrig acceptera ord som ”du väljer att vara offentlig och då får du ta smällen”. Det är givet att ju fler som följer en, desto större risk för påhopp, men jag kommer aldrig tycka att det är okej.
 
 
Har du några tips till nya bloggare?
– Blogga från hjärtat, vad du vill och brinner för – inte vad du tror att andra vill läsa i en blogg, sådant märks direkt. Ofta blir bloggar som endast har ett syfte att locka läsare väldigt ointressanta, medans bloggar som byggs upp på någonting personen ifråga brinner för blir däremot en äkta och mer genomtänkt blogg. Jag personligen fastnar för varma och välskrivna bloggar med mycket genomtänkta bilder, lägg hellre ned dig i 1-2 inlägg om dagen än att spamma bloggen med ointressanta texter.
 
Vilka bloggar läser du själv?
– Jag måste erkänna att jag är en urusel bloggläsare. Men Madeleines.se är en blogg jag tycker om. Jag läser jag allra helst gravid och familjebloggar men i nuläget är jag som sagt.. En riktigt dålig bloggläsare. Skärpning på den!!
Härligt fotografi på hela familjen, taget av Caroline Dahlén.  
 
Berätta tre saker om dig själv som de flesta inte vet om
1. Jag har 2 tatueringar som jag gjorde vid 18- respektive 20-års ålder.
2.  Jag ryser av tanken på att bita i träglasspinnar och om jag ser någon göra det får jag SÅ ont i tänderna.
3. Jag har storlek 35 på skor. 
 
Tackar och bockar Linda.
Här kan du hitta fler Veckans Blogg-intervjuer
Kommentarer (0)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: