Veckans blogg: Krigzonen
// Kategori: Veckans Blogg
 
Denna vecka riktar vi strålkastljuset på Camilla Blomberg. Om du inte har varit inne på hennes blogg Krigzonen.blogg.se så rekommenderar vi dig ett besök. Hon är 20 år och precis flyttat hemifrån till en etta i Sandviken, men trots sin unga ålder så har hon varit med om mycket i sitt liv. Redan som en liten åttaåring blev hon sjuk och har varit det ända sedan dess.
 
Hej Camilla. Berätta lite om din blogg.
– På min blogg hittar du tänkvärda texter och bilder som jag öppet och ärligt delar med mig av om hur jag med min krigarmentalitet kämpar för att leva med sjukdomarna reumatism och EDS. Men jag är helt säker på att det finns så mycket som jag inte vet om än - upplevelser som väntar där ute just nu och i framtiden - som kommer berika mitt liv på många olika sätt och som ni läsare kommer få ta del av.

När började du blogga?
– För 2,5 år sedan. Min kamp sammanfattas ganska bra i det här filmklippet.
 
Varför började du att blogga?
– Jag blev sjuk när jag var 8 år. Jag har alltid varit en tyst tjej som höll inne på alla tankar och känslor. I tonåren blev jag sämre och hade behov av att få ur mig allt som brottades i mitt huvud. Jag började skriva brev till honom som jag på bloggen kallar för Krigscoachen. I de breven vågade jag berätta ärligt om hur jag mådde. Efter några år fann jag modet att starta bloggen för att få skriva av mig och för att det kanske skulle kunna hjälpa andra. Två inlägg som uppskattats extra mycket är ”syns det inte, finns det inte” och ”det är inte jag, det är ni som ska gå i terapi”.
 
Maj 2013 - precis tagit bort alla 28 stygn. Här hittar du inlägget
 
Vad är det sämsta och bästa med att blogga?
Det bästa är all support jag får från mina läsare som jag kallar för "min lilla armé"! De kommer med uppmuntrande ord inför tuffa operationer, ger mig chans att bolla mina tankar med någon och ”lyssnar” när det känns ensamt. Det sämsta är att en del väljer att bara ta del av den versionen som står på bloggen och inte vågar prata med mig på riktigt.
 
Vad får du för reaktioner från läsarna?
– Ofta får jag kommentarer i stil med "efter första meningen är man fast och kan inte sluta läsa", "du är en sann krigare" och "en stor förebild". Det stärker och gör att jag orkar kämpa vidare! Det är också kul att många delar med sig av sina egna erfarenheter. Bloggen har en Facebooksida där man också kan ta kontakt.
 
 
Berätta tre saker om dig själv som de flesta inte vet:
1. Ingen hade sett mig gråta sedan jag var ett litet barn, tills jag låg på sjukhuset efter den senaste stora knäoperationen.
2. Jag drömmer om att backpacka i Australien.
3. Jag är överrörlig och kan vrida runt båda mina händer ett helt varv, 360 grader! 
 
Tack som, ja just det man ska inte svära här, eh jättemycket. Väldigt kul att du ville bli Veckans blogg. Vi på redaktionen älskar din blogg och tyckar att du har så mycket kämparglöd och behärskar förmågan att både vara stark och svag – vilket i sig är den sanna styrkan. Du är en förebild! 
 
 
Kommentarer (2)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer

#1 Robex Lundgren:

snyggt

#2 asahan:

Du är en tjej att beundra!Så stark! Så full av livskraft! Jag önskar dig allt gott i livet och jag ser fram emot att få läsa dina inlägg från Australien!