Veckans blogg: Malinsblogg
// Kategori: Veckans Blogg
 
Den fina pingla på bilden här ovan kanske du känner igen..? Hon är en av våra Everyday-bloggare och har en inspirerande träningsblogg. Det är självklart 26-åriga Malin Karlstrand som vi pratar om. Denna glada PT-tjej bor tillsammans med 4-åriga Jollie i Sundsvall. 
 
Tjena hej Malin, berätta för dem som inte vet: Vad hittar man på din blogg?
Träning och HÄLSA är den röda och återkommande tråden i min blogg, det är det jag brinner för både privat och i mitt yrke som personlig tränare. Dock så älskar jag att blogga om även vardagskarusellen så det blir en hel del sådana inlägg med mellan varven.
 
Varför började du att blogga?
– När bloggen startades 2008 så var det för det klassiska – ett bra sätt att kommunicera med nära och kära i samband med en flytt. Dock upptäckte jag snabbt charmen med bloggandet och alla enorma möjligheter det för med sig!
 
Vad är det bästa och sämsta med att blogga?
– Det bästa är helt klart möjligheterna som ges men också de möjligheter och chanser som jag kan skapa själv. Det är bara jag själv som sätter gränser och jag har uppnått och varit med om så fantastiskt mycket kul via bloggen. Det sämsta är nog de så kallade "down-perioderna" när kreativiteten inte är skyhög men jag ändå känner att jag måste prestera. Dock har jag släppt lite på de kraven senaste året då jag märkt att kraven endast kommer från mig själv och inte mina läsare.
 
Vad är det snällaste som någon har skrivit till dig på bloggen?
– Oj, jag har fått så många fina kommentarer genom åren. Det snällaste vet jag inte, men det mest chockerande och som jag blivit mest rörd över var nog när min bloggkollega Janni ringde upp mig för att tacka för att jag hjälpt henne till mindre smärta via min blogg. På den tiden bloggade vi på helt olika portaler och var relativt okända för varandra så jag blev verkligen djupt berörd. Det är fantastiskt att kunna hjälpa andra på det viset!
 
Malin och hennes fina dotter Jollie visar hur man gör plankan. 
 
Vad är det vanligaste att läsarna frågar dig om?
– Vanligt återkommande frågor är tips på hur man får motivation, hur man kommer igång och hur man ska göra för att få bort magen efter exempelvis en graviditet. Jag försöker vända på det och svarar med att motivation får man inte, det skapar man. Alla kan komma igång så jag svarar hellre på frågan hur man ska HÅLLA igång. Med magen vill jag flytta fokus från att "jobba bort" till att stärka den – då kommer det fler positiva (estetiska) effekter på köpet.
 
Har du några tips till oss som vill komma igång med träningen?
– Ja, vid nyårsskiftet drog jag igång en fantastisk träningsskola som ALLA kan vara med i. Det går jättebra att haka på och delta nu även om vi redan hållit igång ett par veckor. Alla är välkomna!
 
 
Vad är de vanligaste felen som folk gör när de tränar?
– De tänker kortsiktigt, kör på alldeles för hårt för att sedan inte kunna fullfölja. Sätt gärna höga mål men se till att tiden är realistisk och jobba mot delmål längs vägen. Glöm heller ej att fira delmål och mål när de nås!
 
Tre saker som många inte vet om dig...? 
– Jag är urdålig på att laga mat trots att jag i grunden är kockutbildad.
– Jag är otroligt höjd-, mörk- och nålrädd och betvivlar att all terapi i världen skulle få ordning på det, ha, ha.
– Har tal-dyslexi vilket innebär att jag ofta säger fel när jag pratar, speciellt inför grupp eller om jag är stressad. Tyckte detta var så jobbigt förr i tiden men nu har jag lärt mig att leva med det och skrattar mest när jag säger fel till exempel till mina förvirrade gruppträningsdeltagare - som också de lärt sig att leva med det.
 
Här tipsar Malin hur du kirrar ett härligt barnkalas utan (vitt) socker. 
Kommentarer (3)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer

#1 Mary:

Fina kalasbilder!! Jag tror både barn och vuxna mår bättre av lite mindre socker:)) Nice att du tar upp hälsa med träning! <3

#2 Janni Cranning:

Ja du Malin. OM du bara visste vilken livsförändring jag gjort, och att allt började med DIG.
Du motiverade mig att börja springa, sedan när jag inte klarade av det ville jag bara lägga mig ner och dö. Skita i allt, det var inte värt den smärtan jag upplevde så fort jag rörde mig, och vad var det för liv att aldrig mer kunna rida, aldrig mer kunna springa, aldrig mer kunna bära på min dotter och leka med henne, och hur skulle min kropp klara att bära ett barn till?
Jag är så himla glad att jag letade upp ditt nr de där dagen, och bara ringde, för det finns inte ord för hur tacksam jag är att du gav mig livet tillbaka genom dina ord, värme och din omtänksamhet.
Tack Malin! Från botten av mitt hjärta, Tack.
Jag hoppas SÅ att vi får träffas på riktigt en dag.

#3 Nicole Granroth:

Kolla gärna in min blogg!<33 http://nicoleaww.blogg.se/