Ny mobilbloggfunktion
// Kategori: Om bloggtjänsten
Vi byter nu mobilbloggfunktion för att det skall bli en driftsäkrare lösning. Det innebär att vi har bytt det nr som man skall sända MMS till. Det nya numret är ett vanligt mobilnr: 0730-121 163. Observera alltså att de två tidigare telnr som använts för att mobilblogga nu inte kommer att fungera.

Det innebär också att du inte behöver (inte skall) ange nyckelordet BLOGG först i textmeddelandet som skickas tillsammans med bilden. Du kan också skicka både MMS och SMS. Positioneringen av mobiltelefonen och visning av MMS på kartan är avstängt tills vidare men vi har för avsikt att återinföra det. Mer information.
Kommentarer (50)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer

#1 Annsoh:

så himmla bra att detta finns :)

#2 Anonym:

Har en fråga:



Hur gör man en headern till bloggen?

#3 Martin Petersson Tränk:

ja kan inte logga in

#4 Annica:

varför mobilblogga när man kan blogga från någons kompis dator. ;)

#5 Julia:

Jag såg att ni hade gjort så att man har en liten reklamgrej för bloggshopen längst ner i ibloggen på alla bloggar. Tycker att det förstör lite tyvär.



Grymt att ni fixade tidsintällda inlägg!

#6 Tina (Beleza):

Tycker bloggshop-bannern längst ner är fruktansvärt ful och irriterande. Är det permanent eller? Om jag skulle uppgradera till medlemsnivå pro, försvinner även bannern då?

#7 3s:

Jag tycker också att bloggshopsbannern är skitstörig.

#8 Julia:

Snälla, ta bort bloggshopsremsan! Den är så jobbig när man är inne och läser bloggar. Plus att jag inte tror storbloggarna tycker det är särskilt kul när folk får besökare genom dem på det viset.



Har alltid tyckt ni gjort bra ändringar på blogg.se, som med tidsinställda inlägg. Det behövdes verkligen! Men det här var sopsämst. Man borde väl ändå kunna välja om man vill att remsan ska synas?

#9 My:

Håller med tidigare kommentatorerna. Hur går det med iphone appen? Skulle vara jättebra om det kom strax efter nyår :)

#10 Erika:

Ja, gärna lite info om iphone appen, tack! Sedan tycker jag att det är konstigt att alla kommentarer som har skrivits om just iphone appen (där ni också har skrivit att den är på gång) de har försvunnit?! Är det så att ni på blogg.se inte vill att det står massa negativa kommentarer om att ni fortfarande inte har en iphone applikation och att ni därför raderar dem eller varför försvinner kommentarerna?

#11 Ann-Louise, Blogg.se:

Erika: Appen är under produktion. Vi tar bort de kommentarer (både positiva och negativa) som vi har besvarat via mejl.

#12 gustme.blogg.se:

gustme.blogg.se

#13 lovisa:

Hej skulle ni kunna hjälpa mig! Jag har använt mitt nummer på en utav mina gamla bloggar som jag tagit bort men nu går det inte att skriva in mitt nummer det står att nummret är knutet till ett annat konto?

#14 Sommartjejen:

Hej!

Kostar det pengar att SMS:à för att göra ett inlägg?

Och inom vilken tidsram är iPhone appen klar tror ni?

Maila gärna svaret!

#15 My:

Var julklappen att ni berättade att appen är på väg? För det vet ju de som frågat er och fått svar redan..

#16 Amanda:

hur går mobilbloggningen till?:)



förstod inte riktigt hur man skulle göra och om det kostade något..

#17 Anonym:

snälla fixa länkar längst ner på startsidan på bloggen så att man kan bläddra till tidigare eller senare inlägg, det finns överallt förutom på blogg.se

#18 Felicia:

Till dom som undrar hur man gör en header:

Man går in på picnik.com

#19 Felicia:

Till dom som undrar hur man gör en header:

Man går in på picnik.com

#20 Eva Blixman | Fotograf:

Inlägg som jag gjort syns inte på min blogg. Varför??

#21 elly:

om man har gkort en header...hur får man den till bloggen? asså hur får man den headern?

#22 saga:

jag vet inte hur man gör bakgrunden på bloggen?

#23 Anonym:

#24 annonym:

jag undrar hur man lägeere pp en bild

#25 Hanna:

Jag tycker att blogg.se är jättebra men jag kan sällan nu förtiden gå in via datorn, därför skulle jag bli jätteglad om appen blir klar snart så jag kan blogga mer.

#26 Moa lixom med min iPhone :O:

Jag har en fråga, hur gör man en design?

#27 Mella:

Det har inte fungerat att ladda upp bilder på två dagar nu! Vad händer?

#28 Tina (Beleza):

Helt underbart med den nya adminfunktionen där ni talar om att det ska ske underhåll. Har hoppats på en sån länge nu så man slipper tråkiga överraskningar.

Älskar tidsindtällningsfunktionen också. Keep up the good work. :)

#29 Mimmi:

Hur får man in sin header och hur bestämmer man designen ?

#30 S:

När kommer iphone appen?!!

#31 Hemmafru i Florida:

Kan jag mobilbloga fran USA?

#32 iaina:

finns det ingen app till iphons

#33 Alva Asp:

När kommer iPhone appen? Ni har utlovat den sedan i vintras och sist sa ni någon gång under mars. Rätta mig om jag har fel, men det är väl maj nu?

#34 Pierre "Vampe" Andersson (Bloggcoach):

Skulle också vilja veta när iPhone appen kommer

#35 Träningsblogg:

Spontan idé, men vore det inte smidigt med en iPhone-app? :)

#36 Nathalie:

Hej när kommer iPhone appen? Mejla mig gärna.

#37 Bex:

Försöker få detta att funka men när jag ska skriva in mitt telefonnr på bloggen står det att "Telefonnumret är redan knutet till ett annat konto", vad kan jag göra åt detta? Har inte kvar bloggen som jag använt telefonnr på.. Hjälp !! :(

#38 Anonym:

Mitt MMS kom aldrig fram !

#39 Anonym:

Mitt MMS kom aldrig fram !

#40 m:

Mina mms kommer inte fram! Statistiken är borta igen!

#41 johanna:

När kommer iphone appen?

#42 Tina:

Hej!

Såg att ni i december sa att iphone-appen va på gång. Nu är det juni,... behöver jag säga mer?

Christian Louboutin Ron Ron 100mm Chartreuse shoes at BESTLOUBOUTINOUTLETS.COM, just go and discover Ny mobilbloggfunktion at there.

#44 ugg sale:

a much better place. Please keep it up! Cheers.

#45 Julia<3:

Nu har jag väntat i mer än ett halvår på den, -blogg.se appen.

I december skrev ni att den nästan var klar men den har inte kommit än?

Snälla skynda er!

#46 julia bergkvist:

tjena , jag har skrivit in mitt mobil nummer så att jag kan blogga via mobilen på min förra bloggadress och nu kan inte jag blogga via mobilen på min nya blogg (www.jjuliabergkvist.blogg.se) för mitt mobil nummer är i skrivit på min förra bloggadress grej..

och jag kommer inte ihåg lösenordet varken till hotmailen eller till själva " bloggen " , finns det något jag kan göra ?

#47 amanda:

heej! ville bara fråga om ni skulle kunna göra eran app bättre?!

för det går inte alltid att ladda upp bilder på blogg.se appen :(

och att bilderna kommer i den ordning som man la dom i kan man ju lägga till på kravlistan!

så att man inte behöver blogga från datan hela tiden:)

#48 Emelie Kindström:

Hej skulle ni kunna hjälpa mig! Jag har använt mitt nummer på en utav mina gamla bloggar som jag tagit bort men nu går det inte att skriva in mitt nummer det står att nummret är knutet till ett annat konto?

#49 Anne:

Har ni tagit bort MMS funktionen helt nu och använder er enbart av Iphone appen?
Det funkar inte att MMS:a in bilder nämligen.

En app till android och windows phone skulle vara uppskattat, btw.

Mvh. Anne

#50 vultieste:

pbntrjtp dsjfwiwp polo ralph lauren nhzcnnpx polo ralph lauren lyfqvwjk juonubgu http://poloshritsrallphlaurensmagasin.com/