Veckans Blogg: Jessica Lagergren
// Kategori: Veckans Blogg
Denna vecka ska vi tjöta lite med härliga, impulsiva, smått galna och kladdfobiska Jessica Lagergren som är gravid med sitt första barn. Denna sköna 29-åring bor i Åkersberga utanför Stockholm tillsammans med sin fästman Ibohm och deras lilla katt Signe.
 
Foto: Fanny Lidhström

Tjena hej Jessica, du började ganska nyligen blogga men flög direkt upp högt på topplistorna. Hur kommer det sig tror du? 
– Jag tror att graviditet över lag lockar till nyfikenhet och läsning. Jag tycker själv att det är intressant att följa ett händelseförlopp, det kan vara graviditet eller någons sjukdomsresa eller vägen till att bli gravid.
 
Vilka bloggar läser du själv? 
– Jag läser Herrochfrulagergren (hennes tvilling och hennes mans blogg), Blondinbellas blogg, Angelica Blick och Tvillingmorsan. Sedan älskar jag Trendensers blogg.
 
Triss i Lagregrens: Angelica, deras mamma och Jessica. 
 
Du och din tvillingar har just blivit med pod, hur kommer det sig? 
– Jag och Angelica (hennes tvilling) började spåna på att starta en podd redan i våras, men det tog ett tag innan vi drog igång. När jag sedan blev gravid i september kändes det som ett toppentillfälle att starta.
 
Jessica med sin glitterinbakade systerdotter.
 
Hur har du mått under din graviditet? 
– Jag har mått ganska dåligt under mina första veckor som gravid. Mellan vecka 7-17 kräktes jag nästan dagligen. Som tur är har det gått över nu (i vecka 18) och jag hoppas att det håller i sig. Jag längtar fortfarande efter att känna mig sådär strålande vacker...
 
Jessicas fina gravidmage. 
 
Vad är det bästa och sämsta med att vara gravid? 
– Det bästa med graviditeten är att vi till slut kommer att få en bebis. Och sedan ska jag inte sticka under stolen med att jag gillar uppmärksamheten man får av sin omgivning som gravid. Det sämsta med graviditeten är illamåendet och alla krämpor.
 
Ibohm och Jessica är förlovade, bröllopsklockorna kommer att klämta 2016. 
 
Berätta tre saker om dig som de flesta kanske inte vet: 
1. Något som kanske inte så många vet är att jag egentligen har ganska mörkt brunt hår. Många blir förvånade när jag säger det trots att jag har ganska mörka färger i övrigt.
2. En av mina högsta drömmar är att vara med i Melodifestivalen. Jag kan inte tänka mig något roligare!
3. Jag har en fobi för kladd i händerna som lotion och balsam. Jag kan uteslut balsam eftersom att jag upplever det så pass obehagligt. Och hudlotion är bland det värsta jag vet. Ja, jag har jättetorra händer... 
Kommentarer (1)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer

#1 Lova:

Vilka härliga bilder!